15 april, 2012

Der skulle kæmpes for 70+

Først vil jeg lige starte med at rose Horsens Run for endnu et vellykket arrangement. Der mangler absolut ingenting og der er styr på det lige fra udlevering af startnumre og til du får overrakt medaljen - tak til Mose, Grabow samt Egedesø for en god dag på Danish Crown i Horsens.

Havde meldt ud på forhånd at målet hed 70+ og formen taget i betragtning troede jeg, da ikke det ville være et problem. MEN... jeg blev klogere undervejs. Holdt taktikken de første 4 timer med tempo 5, og fulgtes med Jesper Hahn i lang tid. Planen var herefter at sætte farten lidt op og se hvor lang tid det kunne holde.

Med tempo 5 i 6 timer ville jeg ende på 72 km. og dermed have opsparet 10 min. hvis der skulle opstå problemer til sidst. Desværre var der ikke noget at komme med efter 4 timer og istedet blev det en kamp om overlevelse og målet på 70+ syntes at forsvinde som tiden gik. Måtte også slippe Jesper efter 4½ time, og istedet finde mit eget tempo. 5,30 hed tempoet i lang tid og der måtte regnes lidt på sluttiden undervejs.

Efter et par pit i depotet hvor der blev tanket energidrik, cola og vand kom der lidt brændstof på motoren igen. Med små 30 min. tilbage blev tempoet sat op og jeg kunnne pludselig se målet om de 70+ nærme sig. Fik sluttet godt af og endte på 70,7 km. på de 6 timer og er faktisk tilfreds. Havde et par kriser undervejs men løb hele vejen og en 4. plads er godkendt. Vigtigst af alt... jeg fik revanche over Simon Persson. Tak til Jesper Hahn for godt følgeskab og jeg ser frem til 2013 hvor turen går til Grækenland.

Lasse Taagaard Jensen vandt endnu en gang Slagteriløbet i Horsens. Han valgte dog en af de kortere distancer og rundede de 42,195 km. i tiden 2,51 - FLOT! Stort tillykke til Hr. Jensen med den flotte tid og sejren. Jesper Hahn blev i top 3 og der skulle målebånd til for at afgøre guld, sølv og bronche i 6 timers løbet - også STORT tillykke til Hr. Hahn for den flotte præstation.

Sport
Løb
Starttid
15-04-2012 10:01
Distance
70.74 km
Varighed
6t:00m:05s
Gns. hastighed
5:05 min/km
Max. hastighed
3:40 min/km
Kalorier
5346 kcal

Slagteriløbet

Ingen kommentarer:

Send en kommentar