30 april, 2012

Status

Status efter de første 7 dage i træningskalenderen - 8 sæt og plads til forbedringer.
  • 1 x 5 km fuld fart
  • 1 x bakkeinterval
  • 1 x trailnatløb med taske og lygte
  • 1 x trail med bakker + trapper
  • 1 x lange træningsture min. 25 km.
  • 3 x rest.ture tempo 6,00 eller langsommere
  • 1 x hviledag
Mandag var der stadig lidt jetlag efter skituren og den blev derfor brugt til en rest. tur til Rebild og tilbage igen.

Distance
7.81 km
Varighed
39m:11s
Gns. hastighed
5:01 min/km
Max. hastighed
4:09 min/km
Kalorier
591 kcal

Tirsdag blev det til en rigtig god tur med masser af bakker, trapper og fornyet tro på projektet. Godt tempo undervejs samt trappen op til det berygtede skovtårn og trappen op ved Lars Kjærs hus. Kunne godt mærke i anklerne da jeg kom hjem at jeg ikke er vant til at løbe i sådan et terræn. Tempo på omkring 5 gav forhåbninger om at min Plan A er inden for rækkevidde.

Distance
18.19 km
Varighed
1t:31m:32s
Gns. hastighed
5:02 min/km
Max. hastighed
3:15 min/km
Kalorier
1371 kcal

Onsdag havde jeg frygtet meget. Hader intervaller og i særdeleshed bakkeintervaller. Tog turen fra morgenstunden uden morgenmad eller andet form for energi. Først lidt opvarmning og derefter 5 gange op ad Sætervej med fuld fart i et minut og derefter en lille runde på 1 km. Den trækker tænder ud og kræver mental overskud for at fortsætte. Men er sikker på gevinsten nok skal komme.

Distance
6.46 km
Varighed
41m:46s
Gns. hastighed
6:28 min/km
Max. hastighed
3:06 min/km
Kalorier
457 kcal

Onsdag aften var rest. tur med Henrik. Efter en længere skadespause er han endelig kommet igang igen og det var en rigtig hyggetur omkring søen og hjem igen. Der var på forhånd aftalt tempo 6 - men det er svært at holde den der. Et underligt tempo hvor man brugere flere og andre kræfter end man er vant til.

Distance
10.67 km
Varighed
1t:01m:41s
Gns. hastighed
5:47 min/km
Max. hastighed
3:33 min/km
Kalorier
814 kcal

Torsdag aften kl. 2300 var der indkalt til natløb med taske og lygte. Kasper Myrup meldte sig til tjeneste og holdt mig med selskab på turen. MTB ruten i Rold Skov skulle gennemløbes og er omkring 23 km. Der havde regnet meste af dagen og sporet var derfor meget mudret og krævede fuld koncentration undervejs. MEN... det var den fedeste tur i lang tid! Fuld fart på bakkerne og høj puls gjorde træningsturen rigtig god. Mudder langt op ad begge ben og en pandelampe der var ved at løbe tør for strøm de sidste 3 km. gjorde det rigtig sjovt! Er sikker på at det bliver Salomon Fellcross der bliver valgt på Bornholm - de er lette og samtidig gode i vådt føre.

Distance
22.00 km
Varighed
2t:11m:11s
Gns. hastighed
5:58 min/km
Max. hastighed
3:32 min/km
Kalorier
1620 kcal

Lørdag var der morgentur med Henrik Henriksen. Afgang fra hallen kl. 0800... Zzz! Stille og roligt tempo og på trods af en hviledag fredag kunne jeg stadig mærke turen fra torsdag.

Distance
10.20 km
Varighed
53m:56s
Gns. hastighed
5:17 min/km
Max. hastighed
3:55 min/km
Kalorier
774 kcal

Søndag måtte jeg ligge to træningsture sammen for at nå målsætningen. For meget arbejde de sidste par dage har betydet at jeg ikke nåede det ønskede antal ture. Den lange tur blev indledt med 6 km. i tempo 3,55 og så kunne jeg krydse tempoturen af. Har ikke nået det antal intervaller/tempoture jeg havde planlagt, men tager revanche i denne uge. Efterfølgende blev den lange tur løbet sammen med Simon & Per i skoven og Rebild bakker. Jeg fik dem overtalt til at tage trappen op til Skovtårnet - I looove it! Super tur i godt selskab og den første uge er slut.

Distance
25.72 km
Varighed
2t:10m:48s
Gns. hastighed
5:05 min/km
Max. hastighed
3:02 min/km
Kalorier
1940 kcal

Ingen kommentarer:

Send en kommentar