04 juni, 2012

Benefit Hobro

Efter søndagsSTÆVNEmødet i Aars var der igen smerte i højre knæ. Jeg valgte at kontakte Benefit i Hobro for at ændre massage til ultralyd. Ultralyd har tidligere vist sig at være en god behandlingsform overfor løbeskader. Mandag, onsdag og fredag står den på behandling og samtidig har jeg fået nogle strækøvelser/træningsøvelser til stabilisering af knæet. Øv øv... med en skade. Har heldigvis været foruden i 2 år siden hjemkomsten fra MDS 2010.
Håber at jeg kan blive klar til X-Run på lørdag på Mors. Et 6 timers løb på en 3,1 km. rute med omkring 100-150 højdemeter pr. omgang. For at blive klar hertil vil det mest fornuftige være at melde fra til Grundlovsmarathon imorgen i Rold Skov.
MEN samtidig har jeg også købt nye sko idag. Efter turen på muren hvor jeg kunne konstatere at det var fodtøjet der var skyld i skaden, besluttede jeg at vende tilbage til Nimbus 13. Et par helt nye sko er derfor blevet erhvervet idag hos Peter Mousten og Løbekompagniet i Aalborg. Ikke just de flotteste men uden tvivl de blødeste på markedet. Føles næsten som et par futsko. Derfor har jeg valgt at prøve dem imorgen og så løber jeg som udgangspunkt kun et ½ marathon.
Efter behandlingen ved Benefit besøgte jeg Hobro Helsesport og tog straks fat på de forskellige strækøvelser. Er villig til at gøre hvad som helst for at blive skaden kvit - undtagen pause! Alt mit træning indtil da vil udelukkende bestå af cykling samt mtb. Der belaster jeg ikke knæet på samme måde som ved løb.
Inden aftensmaden var jeg en tur i skoven sammen med Henrik. 15 km. mtb. i hyggetempo på en teknisk svær rute. Turen idag var en succes - ingen styrt, ingen kæde der sprang og HH havde sin tlf. med hjem. Dog tabte han sin værktøjstaske undervejs - hvad gør man ikke for en lille pause når pulsen er i TOP?!?!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar