01 juli, 2012

On the road again...

Efter en længere pause fra både bloggen og løbeskoene er jeg nu tilbage.

Der er sket rigtig meget de sidste 3 uger. Løbeskade, arbejde, familie, motivation og en masse andre ting har spændt ben for mine løbeplaner og dermed også skriverierne her på bloggen. MEN... nu er jeg tilbage igen og Sti 100 marathon igår var startskudet til de forhåbentlig bedste og vildeste planer fremmod Jungle Marathon i oktober måned.

Løbeskaden er væk, og jeg kan igen løbe uden smerter og ømhed i højre knæ. Det er super at kunne løbe marathon uden smerter og efterfølgende "sure smileys" fordi man ikke kan præsterer. Ultralyd, pause, styrketræning/udstrækning og nye sko har hjulpet. For at undgå at den skal opstå igen har jeg valgt at fortsætte med at styrke knæene med styrketræning og udstrækning et par gange om ugen i Hobro Helse Sport.

Der er kommet styr på arbejdsdelen - har fået tilbudt stillingen som idrætskonsulent ved Mariagerfjord Kommune. JUBII... det er drømmejobbet og jeg glæder mig helt vild til den 13. august hvor jeg skal starte. Har længe haft en drøm om at kombinere arbejde og hobby, og det kan nu endelig lade sig gøre. Ser derfor meget frem til nye udfordringer hos min kommende arbejdsgiver.

Familien er fundamentet i alt hvad jeg foretager mig. Når fundamentet ikke er stabilt kan jeg heller ikke præsterer hverken på arbejde eller i løb. Perioden efter at jeg mistede min far var rigtig svær, og at tage afsked med en af sine forældre er det værste jeg har oplevet. Har fået det lidt på afstand men tænker stadig på ham hver dag. Heldigvis er der mange gode minder at tænke tilbage på.

Motivationen har været helt væk, og jeg har haft svært ved at se frem til Jungle Marathon. Det har faktisk stået på siden mit afbud til Hammer Trail. Det var et delmål hvor jeg skulle have mine "midtvejs karaktere". Var i god form på det tidspunkt og meget fokuseret. MEN... desværre faldt både fokus og form efterfølgende. Det bekræfter endnu en gang at 6 mdr. måske er for lang tid til at lade op til et ultraløb. Måske 3 mdr. er det optimale for mig?!?!

Faktum er at jeg står her 3 mdr. inden starten og TOP motiveret og klar til at give det en skalle fremmod startskudet i Brasilien. Har store forventinger til Jungle Marathon og undervejs har jeg sat nogle delmål. Det bliver vildt - og jeg lover at give fuld valuta for pengene her på bloggen. Imorgen kommer delmålene for de næste 3 mdr. og mine forventinger til løbet i oktober.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar