09 august, 2012

MTB ruten Rold Skov

En rigtig god træningstur i Rold Skov. Løb den blå MTB rute på 24 km. med taske. Havde udsat løbeturen med taske i lang tid, og nu skulle det endelig være. Havde en pose kartofler, håndklæde og 0,75 liter vand i tasken og en samlet vægt på ca. 5 kg. Efter 5 km. kom jeg til St. Økssø og for at gøre turen så realistisk som muligt, valgte jeg at gå 300 meter i vandkanten. Vandet stod til op over knæene og skoene blev gennemblødt. Ny udfordring her var at undgå at falde i grene og træer som lå på bunden af søen, men som jeg ikke kunne se. Super sjov udfordring men til stor undren for de folk jeg mødte ved søen.
Havde en god tur på omkring 2½ time og fik gennemført den første træningstur med taske. Det gik bedre end forventet selvom jeg midtvejs fik lidt ondt i skuldrene - men det gik hurtigt over igen. Fik også konstateret at jeg ikke skal løbe med Salomon tasken i junglen. Den sidder ikke godt og jeg har svært ved at spænde den ordentlig ind. Tasken gnaver mod lænden når jeg løber, forbi der sidder en stor syning i bunden af tasken. Istedet skal jeg prøve Inov-8 Race Elite 25l. som jeg har fået lov til at låne af Kitt som brugte den til MDS 2012. Den er meget let og det er bestemt at foretrække. En anden mulighed kunne være OMM Adventure Light 20l. Men er bange for at den bliver for lille - den ser ellers rigtig hurtig ud ;-)

Ugen tal 60
Motivationen har været lidt nedadgående denne uge og jeg har haft svært ved at komme afsted. Glæder mig til næste delmål - Nordvest 100. Har en forventning om at jeg kan klare den på under 10 timer. Det er vildt der er under 2 mdr. til turen går til Brasilien. Lidt hurtig hovedregning fortæller at det tager ca. 25 timer at komme fra Kbh. til Santarem hvor vi skal mødes den 4. oktober. Det er mere end dobbelt så lang tid som til Beijing. Sidste rate er betalt og jeg har fået en godkendelse fra Shirley som er løbsdirektør. No way back!

1 kommentar:

  1. Jeg tænker på hvad de folk ved St. Økssø ville tænke, hvis de vidste at du sjokkede rundt i vandkanten med 5 kg (rå) kartofler i rygsækken... en indlæggelse på psykiatrisk afdeling ville sikkert være et godt bud :-)

    SvarSlet