05 september, 2012

Hvileuge

Efter 4 uger med mange kilometer og høj intensitet var tiden kommet til endnu en hvileuge.

Havde set frem til uge 35 hvor planen var, at jeg skulle løbe få kilomter. Det blev til 5 små træningsture og ialt 39 km. blev sat ind på kontoen. Midtvejs skulle jeg deltage i DHL i Aalborg. 2 runder af 5 km. - tiderne blev 18,43 samt 19,23. Er ganske tilfreds trods tunge ben fra søndagens 6 timers løb.

Det kan være lidt frustrerende at skulle holde en pause undervejs. Føler at jeg mister nogle værdifulde træningspas og at formen hurtigt falder igen. Men  kroppen har brug for sådanne pauser fremmod Junglen. Jeg skal også passe på ikke at toppe for tidligt, og dermed være træt når jeg skal afsted. Erfaringen fra MDS var at jeg måske toppede lidt for tidligt i opstarten, og da jeg skulle afsted var motivationen og benene ikke på toppen. Har heller ikke løbet så mange kilometer som i 2010, men føler jeg har løbet de rigtige denne gang. Har løbet en del trail og dermed trænet teknik samt ankler. Netop anklerne vil blive udsat for en stor belastning pga. underlaget. MTB ruterne i skoven er flittigt blevet brugt og løb i St. Økssø er også afprøvet.

Status er at jeg føler mig bedre forberedt denne gang. Formen er bedre grundet, at jeg ikke har haft nogle alvorlige skader, undgået sygdom og løbet en del marathons som træning. Erfaringsmæssigt er jeg også bedre rustet denne gang. Er ikke i tvivl om at jeg nok skal gennemføre løbet - udfordringen bliver at bevare roen i presset situationer og samtidig være med når det går løs. Målet er stadig en TOP 10 placering. Man skal aldrig gå ned på udstyret. Føler at jeg her har en del mere erfaring end sidst jeg var afsted. Tasken er klar - OMM 25l. Skoene er klar - Salomon S-Lab sense. Energien er klar - High5 Zero samt Isogel. Ingen energibarer denne gang. Syrlinger er indkøbt. Mangler stadig maden - tænker dog det skal være det samme som sidst. Flybilletterne er klar og startnummeret er betalt. JEG ER KLAR!

De sidste 4 uger ser ud som følgende:

Uge 36: Helvedes ugen - her skal der løbes mange kilometer. Planen er at det er den sidste lange uge og turene er primært med taske og pandelygte. Kroppen har vænnet sig til mange kilometer nu, og for at undgå overbelastningsskader er det sidste uge over 100 km. Marathon lørdag - Nordjysk marathon.

Uge 37: Nu er vi gået ind i de sidste 3 uger inden afgang. Her bliver der tale om et mindre antal træningspas. De bliver dog løbet i et højere tempo end normalt - og specielt 24 timers MTB ruten bliver brugt for at booste formen. Foruden Viborg Marathon om søndagen står den på 2-3 træningspas i høj tempo. Mindst en tur på MTB ruten ellers byfestløb eller kortere ture omkring søen eller i byen.

Uge 38: Samme fremgangsmåde som i uge 37. Ugens lange tur bliver HC Andersens marathon i Odense hvor jeg skal være fartholder på 3,30. Det er den sidste lange tur om ligger 10 dage inden Jungle Marathon skydes igang. Det bliver samtidig årets marathon nummer 26.

Uge 39: Stille og rolig uge med korte ture i rest. tempo. Planen var at jeg skulle løbe Fjorden Rundt søndag den 30. september. Er stadig på udkig efter et hold - 2/4 personer vil være passende. Hvis vi er 4 skal jeg maks. løbe 12-14 km. og det ville passe mig fint.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar