27 september, 2012

Kolde fødder

Test af nye strømper inden afgang!

Jeg har læst en del om de her "magiske" strømper og nu var tiden kommet til hvor jeg også skulle prøve dem. Bestilte derfor 2 par igennem UltraRun. Super service og i løbet af kort tid kom de med posten. Vi nordjyder er jo altid lidt skeptisk når vi ikke kan betale kontant og se varen inden betaling. Men det gik... igen.

Ashmei Road Running løbesokkerne er konstrueret med nogle “paneler” for øget ventilation, hvilket sammenholdt med den superfine merinould gør sokkerne virkelig behagelige og åndbare. Som noget helt særligt og innovativt indeholder Ashmei løbesokkerne aktiveret carbon, hvilket betyder at sokkerne afviser fugt og sved samt tørrer op til 8 gange hurtigere.


Første og eneste test inden Junglen var til Hammer Bakker marathon. Jeg skulle dog kun løbe et halvmarathon i dagens anledning - HCA var jo lige om hjørnet. Dagen var perfekt for test af disse hurtigtørrende strømper, da vejret viste sig fra sin aller vådeste side. De blev trukket igennem store vandpytter, mudder og sand. Super behagelige at have på og på trods af at de var gennemblødt var der ingen vabler eller lign efter dagens træning. De er dog meget korte som det ses på billedet, og det kan jeg godt blive lidt nervøs for når jeg står i mudder til knæene. Kommer der så også mudder ned i strømperne? Fordi så kommer jeg til at bruge ekstra tid på hele tiden at tømme dem. Havde foretrukket en model hvor den gik lidt højere op på benet... MEN det er for sent nu. De sidder godt og det er det vigtigste her 3 dage inden afgang. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar