17 januar, 2013

Skørping - Rebild

Gensyn med gammel træningstur til Rebild.

Vil jeg... burde jeg? Idag blev viljen sat på prøve. Havde ikke lysten til at trække i løbetøjet og tage den planlagte tur til Rebild og hjem igen. En tur på små 10 km. når jeg samtidig løber en lille sløjfe i Skørping. Masser af sne og en temperatur på -10 grader kræver VILJE. Men super tur og rigtig dejligt når man kommer hjem igen.

Vægten ligger på 74 og er faldet et par kilo siden skiferien. Havde måske en forventning om at det ville gå hurtigere end tilfældet. Men måske det bare er min tålmodighed der bliver sat på prøve. Har valgt en blød opstart den første måned hvor grundformen skal være på plads. Dvs. starte stille op med nogle rolige ture og korte intervaller.

Træningsplanen fremmod Hamburg havde ellers forbudt marathonløb. Men når en gammel cirkushest kan lugte savsmullet i manegen stejler den jo og vil have mere. Jeg har derfor besluttet at tage nogle enkelte marathons fremmod Hamburg. Det først bliver nu på søndag i Vejle - Dr. Nielsen Vinter Marathon. For at undgå skader og for lang restitution bliver de alle løbet i et stille og rolig tempo. Thy Trail marathon er også kommet i kalenderen. Men vil holde marathon fri i april måned for at kroppen er så klar som muligt.

Jungle Marathon 2012


1 kommentar:

  1. Man kan sige hvad man vil, men Rebild byder på noget af det smukkeste og samtidigt med udfordrende terræn at træne i man kan finde i Danmark, tror kun mine turer omkring Vejle kan sammenlignes.

    SvarSlet