01 februar, 2013

Comeback

Årets første måned er overstået og vi går lysere tider i møde...

Der har været tale om en meget stille opstart på 2013. Familie, arbejde og skiferie har fyldt meget den første måned og der har ikke været en kontinuerlig træningsindsats. Det har været når der lige var tid og længden på turene har maks været på små 10 km. Men er faktisk ved rigtig godt mod og glæder mig over den fremgang jeg oplever i øjeblikket. Vægten nærmer sig normalen igen og tempoet stiger fra gang til gang. Har valgt at starte ud med lidt kortere ture og langsomt sætte farten op. Længden må komme senere.

Årets første marathon blev Dr. Nielsen i Vejle.

Det var med en vis nervøsitet jeg gik til opgaven i Vejle. Kalenderen viste at det var fire måneder siden jeg sidst havde løbet et marathon - HC Andersen Marathon i Odense. Planen var fra starten blot at løbe et stille og roligt løb med et forsigtigt udlæg. Men som så ofte før blev jeg grebet af stemningen og fulgtes med Benny Bull i et stabilt tempo. Holdt 5,10-5,15 ud til omkring 34 kilometer og så begik jeg en dødssynd. Valgte kort at gå da jeg kom op til Torben Glass som var helt nede i sækken. Jeg tænkte jeg havde masser af overskud til at hjælpe ham igang igen, men da han fik fornyet energi og satte i løb, ville mine ben slet ikke samarbejde. De var færdige! Jeg havde ikke nok træningskilometer på bogen og betalte prisen de sidste 8 kilomter hvor det var en blanding af gå-løb-gå-løb. Frygtelig afslutning og mit tredje Dr. Nielsen blev også det dårligst.

Men dejligt at være igang igen.

Man får ikke noget forærende på kongedistancen og er man ikke klar når skudet lyder, så må man betale prisen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar