17 marts, 2013

Det bobler af optimisme

Efter en weekend med dobbelt marathon og stor optimisme var planen at ugen skulle være stille og rolig. Lade kroppen rest. og komme sig igen. Undgå overtræning og dumme skader fordi jeg både vil løbe langt og hurtigt. Alt fokus er lagt på lange ture og igen vænne kroppen til belastningen.

Tirsdag blev det til 5 minutters intervaller på løbebånd i Hobro Helsesport - 30 minutter i alt.

Torsdag var det gensyn med Rebildruten med indlagte trapper. I alt 15 km. og "Trappernes konge" er tilbage.

Fredag var det sæsondebut på 24 timers MTBruten. Havde besøg af Rene Pedersen og hans nye trailsko skulle luftes. Vi lagde ud i et hårdt tempo og pulsen var i det røde felt fra start til slut. Tanken var blot at vi lige skulle have pulsen op til at starte med og så tilpasse tempoet efterfølgende. Men Rene og jeg er et godt makkerpar og er gode til at presse hinanden. Skiftevis tog vi føringer og tempoet blev holdt oppe. De 14 km. blev løbet i 1.01,37 og er en fantastisk tid på årets første tur. Teknikken er lidt rusten i sving og på nedløb, men det var skide sjovt og jeg glæder mig til at komme afsted igen. Målsætningen hedder sub. 60 min. inden udgangen af marts.

Lørdag går turen til Tversted søerne og Jens Buhls hjemmebane. Glæder mig til gensyn med en fantastisk rute og et rigtig godt løb.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar