17 marts, 2013

Tversted Klitplantage

Det var 3. gang jeg skulle løbe Tversted Marathon og det er blevet et af mine favoritløb.

Fantastisk flot rute i et terræn der passer perfekt til mig. Det er et rundeløb der skal gennemløbes 9 gange i alt. Undervejs løber vi igennem Tversted Klitplantage, langs stranden og forbi søerne. Det bliver ikke flottere eller mere krævende end det var i år. Smuk forårsvejr med sol og en temperatur lige omkring frysepunktet.

Tiden blev 3,56 og jeg var faktisk overrasket over, at jeg havde brugt så lang tid. Havde bevidst ikke kigget på uret undervejs og var naturligvis spændt på at se hvad det sagde da jeg løb i mål for sidste gang. Havde en forventning om at sluttiden ville være mellem 3,30 og 3,45 grundet mit stabile tempo, korte pauser i depotet samt masser af energi. Men tiden løber når man har det godt.

Taktikken var den helt rigtige på dagen. Flere løbere måtte sande at et for hårdt udlæg kan være farligt når distancen er 42195 meter. En taktik jeg selv har måtte lære på den hårde måde. Der kan være langt hjem når man er nede at gå allerede inden 30km. - motivationen er væk og kræfterne slipper hurtigt op. Ingen nævnt... ingen glemt ;-)



Ingen kommentarer:

Send en kommentar