30 juli, 2013

3 på stribe

Først 3 fridage dernæst 3 arbejdsdage.

Torsdag, fredag og lørdag blev ufrivilligt 3 fridage. Men efter en hård start i juli hilste jeg alligevel pausen velkommen. 3 fridage stresser mig ikke på samme måde som tidligere. Før i tiden var jeg af den opfattelse, at et par dage uden træning måtte jo sætte hele projektet bagud. Men hvile er lige så vigtig som træning.

Søndag, mandag og tirsdag har det stået på kortere distancer men med en lidt højere kadence end normalt. Særligt mandags turen blev en tempotur, hvor der blev arbejdet så sveden sprang frem. Det er svært at træne tempo uden ur. Har ikke helt fornemmelsen af om der sker fremskridt. Men synes alligevel at jeg får presset mig selv mere end tidligere.

Desværre har jeg ikke fået trænet trapper den sidste uge. Men fokus er lagt på Viborg 24 timer og at komme i TOP form inden starten. Så må trapperne vente.

I 2009 løb jeg Swiss Alpine K78 og der mødte jeg for første gang Niels Høgh Henriksen. Dengang var der ikke meget der tydede på at han en dag ville blive en respekteret ultraløber. Men med hård træning og en stålsat vilje er han idag på 24 timers landsholdet blandt andet på baggrund af et flot løb i Århus Indoor hvor han nåede over 200 km. Jeg beundre hans tilgang til løb og hans filosofi er en motivation for mig. Klik her og læs spændende interview med Ultra seje Niels


Ingen kommentarer:

Send en kommentar