02 juli, 2013

Finisher del 2. - evaluering


2 måneder er der gået siden jeg kom hjem fra Bornholm. Traditionen tro falder min motivation til nulpunktet efter sådan en tur. Kæmpede mig igennem 2 marathons efterfølgende. Fyraftensmarathon den 17. maj samt København Marathon den 19. maj. Derefter har jeg holdt pause. Uden tvivl godt for kroppen men utrolig hårdt at skulle igang igen. 

Et tilbageblik på Hammer Trail tegner et billede af en debut hvor mange ting lykkedes. 
  • Jeg holdt mig igang i 24 timer trods skinnebensbetændelse de sidste 40 km. En skade der holdt mig ude de efterfølgende 14 dage. 
  • Jeg formådede at gå/løbe hele natten på trods af træthedstegn. 
  • Energiindtaget fungerede rigtig godt hvilket skyldes at jeg sørgede for at indtage gels mm. tidligt i løbet. 
Jeg havde ikke noget forventningspres der hæmmede mig undervejs. Havde som mål blot at gennemføre. Det gav en god mavefornemmelse undervejs og noget som jeg vil benytte mig af fremover. Oplevelsen vil være det primære. Dermed ikke sagt at der ikke er nogle forventninger.

Depotet skal være bedre forberedt næste gang. Jeg skal have nogle poser der er pakket med lige nøjagtig de ting jeg skal bruge for hver time. Bruger for meget tid på lede efter ting i kassen. Tid som jeg istedet kunne bruge på at gå eller sidde og hvile mens jeg indtager maden. Pakke gels mm. i poser som kan tages med. ALDRIG MERE energibarer. Var kommet frem til den konklusion en gang tidligere men alligevel valgte jeg at satse på dem igen - uden held. 

Musik havde ikke den ønskede effekt. Måske jeg skulle forsøge med en lydbog eller radio. Bliver alt for hurtig træt af musikken. Har brug for noget live hvor der er tale i stedet. Skal have fundet en lille afspiller som man kan have med - lidt lige som i-pod.

Der var selvfølgelig kriser undervejs, men ikke nogle alvorlige. Min rutine gjorde at jeg var klar over at de var kortvarige og at der blot var tale om tid inden de ville stoppe. Men afslutningen viste at der ikke er langt fra top til bund. Var rigtig godt løbende de jeg nåede til mål for sidste gang - herefter manglede jeg kun Hammerknuden (7 km.) og der var 45 min. til 24 timer. Var egentlig optimistisk mht. at nå det inden, men de sidste 5 km. blev utroligt krævende og jeg har helt nede i sækken til sidst. Selv ikke 3 gels på en gang kunne puste liv i mig. Og jeg måtte gå de sidste 5 km. hjem.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar