31 juli, 2013

Prøver at finde Løkken

Dagens cykeltur startede kl. 0700 imorges og destinationen var Løkken.

Vi skulle i sommerhus med Christian og Anne og jeg valgte at cykle derop for at få lidt træning. Planlægning er et vigtigt element. Det gælder om at udnytte de muligheder der er for træning i en travl hverdag.

Havde aftalt med Line at hun skulle køre senere og så samle mig op på vejen. Desværre er Lines indre GPS ikke opdateret og hun valgte at tage den sikre vej - MOTORVEJEN. Desværre med det resultat at vi så ikke kørte samme vej. Ud over at jeg selv skulle finde vej skulle jeg nu også guide Line via telefonen. Vejen til Løkken er en labyrint. Den største udfordring melder sig når man kommer til Aabybro. Her slutter cykelstien. Cykelister må ikke køre på vejen. For at komme videre skal man igennem Aabybro men her slutter skiltningen. Herefter søger man i blinde for at finde en udvej af byen og som samtidig er vejen til Blokhus/Løkken. Til sidst ender man på en trafikkeret vej igen. Men det lykkedes alligevel langt om længe og med livet som indsats. Det må kunne gøres bedre. Jeg nåede næsten hele vejen til Løkken inden Line indhentede mig og små 80 km. blev tilbagelagt.

Cykling er den foretrukne træningsform i øjeblikket. Har ALTID hadet vind når jeg cyklede. Men nu er det mere en motivationsfaktor. Der bliver trådt lidt hårdere i pedallerne. Kunne godt tænke mig at se hvor mange WATT jeg træder undervejs. Imorgen står den på Stjerneløb til Jættefesten i Suldrup. Glæder mig til at give den fuld gas og se hvor langt det rækker.

Dagen sluttede med en løbetur omkring St. Økssø. Det var sidste træningspas med Mariagerfjord Tri Klub. Fem onsdag i juli måned har vi løbetrænet forskellige steder i Rold Skov og der har været pænt fremmøde alle gange. MEN... sidste gang var en skuffelse. Der mødte ikke nogle op. Jeg havde fået et par afbud i løbet af dagen men forventede stadig at der ville dukke et par stykker op. Måske det var intervallerne der skræmte dem. Men jeg ville ikke snydes og tog i stedet en enkelt tur omkring søen. Var egentlig meget glad for at der ikke dukkede nogle op alligvel. Der var tunge ben efter både cykelturen samt fodboldgolf i Løkken.

Dagens artikel om min løbeven Thomas Christensen kan læses her

Fortjent vinder i fodboldgold

Ingen kommentarer:

Send en kommentar