01 december, 2013

40/100 Rest.tur til Rebild

Aftentur med Jesper.

Regl nummer 1. - Løb ALDRIG efter du lige har spist. 

Havde aftalt med Jesper Thorhauge at vi skulle lunte en tur kl. 2000. Men fordi vi spiste sent den aften (1930) blev det ren overlevelse. Jeg pustede og stønnede og havde uro i maven - hvilket kunne høres. Normalt tager vi en sløjfe når vi rammer Skørping igen for at det passer med 10 km. Men det blev der ikke noget af idag. Vi løb direkte til Bentevej. 

Fase 4 er slut og det er tid til at gøre status. 158 km. er det blevet til de sidste 10 dage. Er meget i tvivl om det overhovet er nok? Har svært ved at finde de sidste kilometer i hverdagene. Døjer med en overbelastningsskade i højre knæ. Føler lidt at det ikke går min vej i øjeblikket. Formen går den rigtige vej og jeg har fået opbygget den sejhed det kræver at kunne løbe et marathon uden at skulle være mærket dagen efter. Men derfra og så til at kunne gennemføre Yukon - der er langt. Får kørt lidt mere spinning og det booster både formen og den mentale ballast. Netop fordi jeg har sat det som et mål. Desværre er det ikke blevet til så meget styrketræning som ønsket. Er i tvivl om jeg skal satse mere på den del end løb. Casper fortrød netop at han ikke havde brugt flere timer i træningscentret. Måske jeg blot skulle holde mig til de lange ture og så bruge mere tid i motionscentret med styrketræning og spinning.

Jeg skal måske slet ikke være så nervøs 60 dage før afgang alligevel. Jeg har bare svært ved at mål mig i forhold til den træningsindsats jeg har lagt for dagen. Jeg har rykket mig meget i løbet af de første 40 dage. Men har ikke sat nogle delmål undervejs og derfor har svært ved at måle. Kan kun sammenligne med det forventede antal kilometer og der ligger jeg under. Foruden de 10 faser er selve december måned også en fase. Der må jeg indhente det forsømte.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar