08 december, 2013

45/100 Behandling

Første besøg hos Henrik Poulsen.

Var nervøs inden mit første møde hos Henrik. Hans afsluttende kommentar om, at det var en brutal behandling der ventede mig, havde gjort stor indtryk. Dog ikke til det positive. 

Dommen var klar og jeg havde fået mig et løberknæ.  Den store muskel der går fra hoften og ned og hæfter på ydersiden af knæet er skyld i mine problemer. Der er tale om en overbelastning af netop den muskel. Henrik vil derfor masere skaden væk. Ikke med de bare næver men med kinesiske redskaber. Store og små jernredskaber der minder om knive. Dog uden skær. Runde og med krummelurer. 

Først bliver musklen masseret med hænderne og bliver mere smidig. Herefter bruger han en teknik der hedder Graston. Det er denne teknik der er brutal. Det gør sindsygt ondt. Sveden pibler frem på min pande og i hænderne. Som at få et trælår igen og igen og igen og igen. Må bede ham holde pause med jævne mellemrum. Kan ikke forstå hvordan noget så brutalt skal kunne fjerne en skade. Men med ondt skal ondt fordrives. Han starter med et stor redskab helt oppe ved hoften og slutter af med den lille "kniv" nede på siden af knæet. Effektiv behandling er kun 7-8 minutter. Men tag ikke fejl - det er voldsom smerte i samtlig 7-8 minutter. Huden bliver rød og små blodsamlinger kommer frem. Meget normalt fortæller Henrik. Jeg er lidt nysgerrig omkring hvor mange patienter der har modtaget denne behandling og om jeg er den mest pivede? Der er stor forskel på folks smertegrænse og jeg får bekræftet at jeg nok ligger i den lave ende. Der har været flere mandfolk i stolen der ikke har sagt en lyd. Hmm… ?!?!?

Bagefter fik jeg akupunktur. Små nåle der sættes i huden og skal sikre en bedre blodgennemstrømning. Henrik forsikre mig om at der ikke er tale om hokus pokus da jeg spørg ham. De bliver drejet rundt for hvert minut. Herefter er første behandling slut. Håber ikke jeg skal opleve mange af disse behandlinger. Venter nu i spænding om ikke det skal blive bedre. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar