22 december, 2013

62/100 2 halvmarathons

Dag 2 i projekt 8/8.

Tiden er blevet en faktor i mit projekt. Ikke sluttiden men den tid jeg har til rådighed. Derfor blev jeg nødt til at splitte dagens lange tur op i to. Løb det første halvmarathon kl. 13.00 lige efter arbejde. En landtur fra Skørping, Asp, Sejlstrup, Fræer, Gl. Skørping og retur til Bentevej. I alt 21 km. med 3 indlagte gåpauser undervejs. 

Havde taget Salomon drikkebæltet på. Men det fungere ikke. Det er det samme som Casper løb med til Yukon og som jeg også regner med at skulle løbe med. Men føler det sidder og hopper og så strammer det på maven hvis jeg spænder det mere. Aaaaargh. Løb med det i hånden det meste af tiden. En detalje som jeg skal have på plads inden. Kom også i tvivl om hvorvidt det kan sidde der når jeg først har seletøjet på. Men det må jeg teste i januar. Jævn tempo undervejs og jeg kom rundt i 1,55.

Herefter var der juleafslutning i dagplejen. Menuen stod på æbleskiver og saftevand. 

En time senere stod jeg igen klar i løbetøjet. Denne gang var det tre runder i Skørping á 7 km. Så dagens samlede total ville komme på 42. Holdt et jævnt tempo på alle tre runder. Måtte dog trække en gå-trumf på de sidste to runder. Men det gik lige op med at jeg skulle stå for toget på den første. For hver runde gik turen forbi Bentevej for at drikke vand. Kunne godt mærke kræfterne igen begyndte at slippe op. Der skulle kæmpes for de sidste kilometer. En mental kamp der for alvor sætter point på kontoen. 

Den samlede tid for begge løb er lige 4 timer. Var godt mat i betrækket da jeg kom hjem. Havde ikke fået nok energi på motoren efter løbebåndsmarathon. Bliver nødt til at arbejde meget mere med den del. Det er vigtigt at holde et jævnt tempo uden at bruge for meget brændstof. 

Marathon nummer 2 er i hus.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar