02 januar, 2014

73/100 CHAMPAGNE marathon

Et af årets højdepunkter... CHAMPAGNE marathon.

Havde glædet mig til årets sidste løb i Rold Skov. Mest fordi det er et af årets højdepunkter men også fordi det er den sidste lange tur inden Yukon. 

Når jeg har snakket forberedelse med folk, så har de alle sagt at det var tidligt jeg valgte at trappe ned. Er dog også bange for at det er for tidligt. Formen begynder at dykke. Jeg topper ikke på det rigtige tidspunkt. Motivationen forsvinder. Men jeg har valgt det fordi kroppen har godt af at komme sig igen efter de mange kilometer i julen. Den har været stresset og skal rest. Samtidig skal jeg også være sulten for at komme i gang igen. Lysten og viljen skal være der. Hvis jeg samtidig har nogle skavanker der lurer skal det være nu at de skal have hvile og være væk når det hele starter.

Dagens startede tidligt med opsætning af depot og klargøring af lokaler samt omklædningsrum. Var egentlig godt forberedt. Havde allieret mig med min søster og Line i depotet og til nummer udlevering. På trods af 100+ deltagere så var der ingen stress og jag. Mange nye ansigter mødte frem denne dag og specielt halvmarathon var et tilløbsstykke. 

Første runde fik den noget gas og jeg følte mig forpligtet til at følges med de forreste for at sikre mig at de løb den rigtige vej. Herefter blev tempoet sat ned og jeg kunne nu nyde de sidste runder. Fokus var på det sociale og få snakket med så mange mennesker som muligt. Halvvejs fik jeg kontakte med HH og Bjarne. De havde overhalet mig indenom da jeg var gået i depot. 

Jeg var igen super godt løbende. Tænkte netop over det idag. Jeg har ikke oplevet større kriser i løbet af de sidste mange marathons. Jeg har fået den sejhed hvor man uden problemer kan løbe et marathon. Den sejhed jeg efterlyste inden Mors. Den var der nu. Den giver en mental ballast som gør at jeg kan komme igennem kriser. Kan sætte tempo undervejs. Slutte af i spurt. Hovedet var under kontrol. Optimisten er stor her 30 dage inden løbe i Yukon skydes igang. Jeg er ikke i tvivl om jeg vil gennemføre, hvis blot jeg holder mig til taktikken og holder igen i starten. 

Dagens løb mindede meget om de forgående 10 løb hen over julen. Tempoet blev sat efter humør og selskab. Sluttede af i tiden 3,53 og kunne have fortsat hvis det var nødvendigt. TAK til Pernille, Line samt HH for hjælp med afvikling af årets sidste løb i Rold Skov. Nu kan for alvor begynde at tælle ned til Yukon og få styr på de sidste detaljer. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar